Big Mac slavi 50 godina, a tim povodom McDonald’s predstavlja MacCoin, novu svjetsku valutu*. MacCoin dolazi u limitiranom izdanju, inspiriran je kultnim Big Macom, a obožavatelji diljem svijeta po prvi će ga put moći primiti u ruke 2. kolovoza. Kovanice će moći dijeliti, skupljati i zamijeniti za besplatan Big Mac u McDonald’sovim restoranima u 50 zemalja koje sudjeluju u proslavi 50. godišnjice Big Maca. Ljubitelji Big Maca iz cijelog svijeta MacCoin će moći osvojiti kroz nagradne natječaje u zemljama sudionicama, koje će, svaka na sebi jedinstven način, obilježiti dolazak MacCoina.
Legendarni okus koji ima Big Macu je u 50 godina osigurao univerzalnu prepoznatljivost zbog čega je postao dijelom trajnog nasljeđa McDonald’sa. Bez obzira na to u kojem dijelu svijeta žive, obožavatelji Big Maca prepoznaju dva goveđa odreska, posebni umak, salatu, sir, kisele krastavce i luk u pecivu sa sjemenkama sezama kao kultni burger čija je kombinacija okusa jednako slasna i ukusna kao i prvog dana kad je uveden. Postao je takva globalna ikona da je inspirirao „The Economist“ da uvede Big Mac Index, ekonomski alat koji uspoređuje kupovnu moć međunarodnih valuta koristeći cijenu Big Maca zemalja u kojima se prodaje. Stvaranje MacCoina potaknulo je upravo globalno povezivanje koje Big Mac omogućuje.
„Otkako je prije 50 godina predstavljen u našem McDonald’s restoranu koji generacijama vodi jedna obitelj, Big Mac je prošao svijet uzduž i poprijeko, u njemu se uživa od Zagreba do Chicaga te omogućuje stvaranje posebnih trenutaka i uspomena, izjavio je Steve Easterbrook, predsjednik i CEO McDonald’sa, dodajući:
„Upravo zato htjeli smo napraviti globalnu proslavu jedinstvenu poput samog burgera. MacCoin nadilazi valute kako bi odao počast našem legendarnom burgeru i omogućio našim gostima diljem svijeta da uživaju u Big Macu na naš račun.“
U više od 50 zemalja diljem svijeta bit će distribuirano više od 6,2 milijuna MacCoina. Dizajn novčića dolazi u pet jedinstvenih oblika, predstavljajući po jedno desetljeće Big Maca. Svaki dizajn MacCoina povlači elemente iz određenog povijesnog razdoblja, referirajući se na umjetnost, glazbu i pop kulturu na jednoj strani, dok druga strana kovanice slavi 50. godišnjice Big Maca.
70-e godine prošlog stoljeća MacCoin ističe prikazom pokreta flower power koji je obilježio to desetljeće, dok se novčići 80-ih pozivaju na pop art. Naglašeni apstraktni oblici definirali su 90-e pa se sele i na dizajn MacCoina za to razdoblje, dok se 2000-e posebno fokusiraju na tehnologiju koja je na prijelazu stoljeća bila u prvom planu.
Dizajn MacCoina 2010-ih slavi posljednje desetljeće i poziva da obratimo pažnju na evoluciju komunikacije. Dizajn MacCoina prilagođen je na sedam jezika; arapski, engleski, francuski, indonezijski, mandarinski, portugalski i španjolski te predstavlja mnoge zemlje sudionice.
„Kad je moj pradjed Jim Delligatti izumio Big Mac stojeći za grillom u restoranu u Uniontownu u Pennsylvaniji, na umu mu je bila samo želja kako da usreći svoje lokalne goste. Ovih dana, 2. kolovoza, proslavio bi svoj 100. rođendan. Vjerujem da bi bio vrlo ponosan da može vidjeti kako je njegov sendvič postigao takav utjecaj da ljudi diljem svijeta i danas u njemu uživaju, gdje god da pronađu McDonald’s, rekao je Nick Delligatti, vlasnik McDonald’sove franšize četvrtu generaciju i praunuk Jima Delligatta, izumitelja Big Maca.
Podjela MacCoina bit će organizirana i putem društvenih mreža i influencera, a gosti će svoju priliku da dobiju svih 5 kovanica moći potražiti i sudjelovanjem na nagradnom natječaju putem McDonald’sove mobilne aplikacije koji započinje 27. kolovoza.
„Baš kao i u svijetu, Big Mac i u Hrvatskoj zaslužuje kultni status i jedan je od naših najtraženijih proizvoda. Dosad je prodano više od 28 milijuna Big Mac burgera pa nam je posebno drago što sad imamo priliku počastiti svoje goste burgerom na naš račun i tako zajedno proslaviti prvih 50 godina Big Maca“, izjavio je Pavel Pavliček, direktor McDonald’sa Hrvatska.